Diyarbakır'ın Bağlar ilçesindeki Bağcılar Anaokulu, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"ni hayata geçirerek, anaokulu öğrencilerinin sosyal ve zihinsel gelişimini destekleyen bir eğitim modeli uygulamaya koydu. Model, geleneksel oyunları modern eğitim metotlarıyla birleştirerek dikkat, hafıza ve sosyal becerilerin gelişimini hedefliyor. Çocukların ekran bağımlılığının olumsuz etkilerinin azaltılması ve dil gelişimlerinin desteklenmesi de modelin öncelikleri arasında yer alıyor. Okulda oluşturulan 12 farklı atölye, öğrencilere çeşitli deneyimler sunuyor ve yaratıcılıklarını geliştiriyor. Bu atölyelerde, kodlama, mandala çalışmaları, örüntü tanıma gibi etkinliklerin yanı sıra geleneksel oyunlar da kullanılıyor. Çocukların aktif katılımını ve deneyimsel öğrenmeyi ön plana çıkaran bu yaklaşım, eğitim kalitesini yükselterek çocukların geleceğine yatırım yapıyor. Okul yönetimi, bu modelin çocukların yeteneklerini keşfetmelerine ve farklı alanlara yönelmelerine olanak sağladığına inanıyor.
Oyunla Öğrenmenin Faydaları
Anaokulu müdürü Mehmet Yıldırım, AA muhabirine yaptığı açıklamada, atölye çalışmalarıyla çocukların düşünme becerilerinin geliştiğini ve yaratıcılıklarının desteklendiğini vurguladı. Yıldırım, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde oyunla öğretmek esas alınmaktadır. Yeni modelimizle her şeyi oyunla öğretiyoruz. Bu sayede çocukların gelişimlerini destekliyor, ekrana maruz kalmanın olumsuz etkilerini en aza indiriyoruz ve sosyal becerilerini geliştiriyoruz." dedi. Çocukların oyun yoluyla öğrenme sürecinde aktif rol aldıklarını ve kendi yeteneklerini keşfetme fırsatı bulduklarını belirtti. Yıldırım, bu modelin çocukların farklı alanlara yönelmelerine ve kendilerini ifade etmelerine olanak sağladığını da sözlerine ekledi. Okul, bu model ile çocukların gelecekteki başarıları için sağlam bir temel oluşturmayı hedefliyor.
Ekran Bağımlılığına Karşı Etkin Çözümler
Okuldaki rehber öğretmen Feyza Yolcu ise, çocukların ekran maruziyetinden kaynaklanan sorunları gözlemlediklerini ve bu sorunlara çözüm bulmak için çalıştıklarını belirtti. Yolcu, ekran bağımlılığı nedeniyle dil ve konuşma becerilerinde sınırlılık, dikkat sürelerinde azalma, öfke problemleri ve algılamada zorluklar gibi sorunlarla karşılaştıklarını ifade etti. Bu sorunlara çözüm bulmak için, dikkat becerilerini geliştirecek atölyeler kurduklarını ve geleneksel oyunlarla modern eğitim metotlarını birleştirdiklerini açıkladı. Kodlama, akıl zeka oyunları, mandala çalışmaları, kinestetik dikkat egzersizleri, görsel algı oyunları, örüntü tanıma ve kısa süreli bellek etkinlikleri gibi çeşitli aktiviteler düzenlenmektedir. Bu etkinlikler, çocukların odaklanma becerilerini artırmayı ve zihinsel gelişimlerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Yolcu, bu modelle eğitimi kağıt üzerinden çıkarıp, yaşayarak, uygulayarak öğrenme modeline dönüştürmeyi hedeflediklerini vurguladı.
12 Farklı Atölye ile Kapsamlı Eğitim
Okulda kurulan 12 farklı atölye merkezi, çocuklara çeşitli deneyimler sunarak gelişimlerini destekliyor. Kinestetik alan, çocukların geleneksel oyunlarla kinestetik dikkatlerini geliştirmelerini sağlıyor. İnteraktif panolar ise çocukların odaklanma ve hafıza becerilerini geliştiren çalışmalar yapmalarını sağlıyor. Resim bulma oyunları gibi etkinlikler, çocukların odaklanma becerilerini artırırken, kısa süreli bellek kapasitelerini de geliştiriyor. Atölyeler, çocukların farklı yeteneklerini keşfetmelerini ve sosyal becerilerini geliştirmelerini hedefliyor. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında uygulanan bu yöntem, çocukların geleceklerine sağlam bir temel atmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Bu kapsamlı eğitim modeli, hem çocukların akademik başarılarını hem de sosyal ve duygusal gelişimlerini destekliyor.